man and woman sitting on table

Slimme manieren om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten 

Voor ondernemers is het zeker in de eerste fase van hun bedrijf belangrijk om dit onder de aandacht te brengen van een zo breed mogelijk publiek. Onderzoeken hebben aangetoond dat het voor consumenten belangrijk is om een bedrijfsnaam meermaals te zijn tegengekomen, voordat zij een organisatie vertrouwen. Afhankelijk van het type product of dienst dat je aanbiedt, ligt het gemiddelde aantal vereiste contactmomenten rond de zeven. Er zijn verschillende manieren waarop je de naamsbekendheid van je organisatie kunt verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan de toepassing van online marketing, maar kijk ook naar offline vormen van reclame maken. Heb je jezelf bijvoorbeeld al eens afgevraagd: waar kan ik handdoeken laten bedrukken? Bedrukte handdoeken uitdelen aan interne collega’s maakt dat zij indirect reclame voor je organisatie maken, wanneer zij komende zomermaanden op het strand neerstrijken. Het is daarbij een product wat van pas komt voor de medewerker zelf.

Uitdelen van gadgets tijdens een groot evenement 

Naast de mogelijkheid om deze bedrukte promotieartikelen, zoals de handdoeken, uit te delen aan collega’s kun je ze weggeven op een groot bedrijfsevenement. Denk bijvoorbeeld aan een beurs, waar je jouw diensten en producten onder de aandacht kunt brengen bij een groot aantal bezoekers. Voorafgaand aan zo’n evenement kun je keycords, pennen en sleutelhangers bedrukken om deze vervolgens weg te geven. De pennen zullen al snel op het kantoor van een bezoeker rondzwerven, wat een impuls kan geven aan je naamsbekendheid. Hetzelfde geldt voor een sleutelhanger, wanneer men deze bijvoorbeeld aan de sleutel van een bedrijfsauto of de toegangsdeur van het bedrijfspand hangt. De bedrukte keycords hoef je niet per definitie weg te geven; hang deze tijdens het evenement om je nek. 

Andere vormen van offline marketing voor bedrijven 

Er is op het gebied van offline marketing nog veel meer mogelijk dan reeds beschreven is. Zo kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor een advertentie in het lokale sufferdje, heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van reclame aan de kant van de weg en kun je een lokale sportvereniging sponsoren in ruil voor een reclamebord. Het is afhankelijk van de precieze doelgroep van je organisatie, wat hierin de beste keuze is. Zorg er bovenal voor dat je de focus niet uitsluitend legt op online vormen van marketing, maar verder kijkt dan dat. Niet alleen om je naamsbekendheid snel te vergroten, maar ook omdat bijvoorbeeld het bedrukken van promotieartikelen veelal goedkoper is dan online advertenties. 

Total
0
Shares
Ook interessant