Halfvol | Een creatieve het-kan-wel studio

Hoe betrek je inwoners van Arnhem?

Een stadsbrede campagne: Welkom bij Reisbureau 't Grune Hert!

Stichting Stadspromotie Arnhem wil Arnhemmers bewust maken van hun unieke groene omgeving. Want dat prachtige groen, lijkt voor veel van hen normaal geworden. Halfvol ontwikkelde een stadsbrede campagne verpakt in een reisbureau: ‘t Grune Hert.

Opdrachtgever

In opdracht van SSA werkte Halfvol aan het ontwikkelen en uitvoeren van een stadsbrede campagne samen met FNKE en DiepArnhem.

 

Het Arnhemse groen in de etalage

Wat van ver komt, is goed. Daarom reizen we steeds langer en verder. Op zoek naar bijzondere ervaringen en indrukwekkende natuur. Maar we vergeten daarbij wat recht voor onze neus ligt. Onze eigen omgeving is zo normaal, dat we de waarde daarvan niet meer zien! En dat? Dat is een enorm gat in de markt!

Daarom zijn een paar slimme koppen met Arnhemse slagvaardigheid en na?viteit reisbureau ?t Grune Hert gestart! Bij ?t Grune Hert geen reisjes naar Bali of Antarctica, maar expedities naar Park Sacre Coeur en wildplukavonturen in Park Presikhaaf. En ontdek met de speciale safaritour de Veluwe bij de bron, met een bezoek aan Park Sonsbeek.

Aanpak: samen werken aan en in het prachtige groen

Reisbureau ?t Grune Hert is het concept voor de campagne waarmee Arnhemmers worden bereikt. Een reisbureau is natuurlijk het perfecte middel, want zij maken nooit zelf de reisjes. Ze promoten en selecteren andere reizen. En dat is precies hoe dit reisbureau ook heeft gewerkt.

Samen met alle partijen en partners die het groen in Arnhem onderhouden en programmeren hebben we een maandprogramma samengesteld. Zo werd het voor iedereen in Arnhem helder wat er allemaal te doen is in het prachtige groen. Een aantal van deze activiteiten zijn uitgelicht in verhalen. Daarvan zijn filmpjes gemaakt ?n verhalen op de website van het reisbureau. Deze werden weer gedeeld via sociale media en nieuwsbrieven gericht op de doelgroep.

De ‘Arnhemmer’

De campagne was gericht op ?De Arnhemmer?. Die bestaat natuurlijk niet. Er zijn doelgroepen gemaakt voor bewoners en studenten. Uit de data van Arnhem in cijfers en interviews hebben we een aantal buyer persona?s opgesteld. Uit de data bleek ook dat bijna 1 op de 3 Arnhemmers een migratieachtergrond heeft. Dat gegeven hebben we terug laten komen in de campagne.

Resultaten: de boswachter bij DWDD

Gedurende de eerste drie weken van oktober was ?t Grune Hert niet te missen in Arnhem. Uitschieters waren het?item bij DWDD?waar boswachter Jeroen Glissenaar zat en een item bij?Het Oog Op Morgen zat wethouder Jan van Dellen om deze bijzondere aanpak voor de Arnhemse citymarketing te delen.

Het gecombineerde bereik van de campagne was ruim 1,8 miljoen mensen. Het lanceringsevent was druk bezocht, er zijn gedurende de middag bijna 300 mensen geweest om van het geweldige uitzicht op de 13e verdieping van het WTC te genieten.

Samen maken we jouw campagne ook tot een succes!

Wil jij een stadsbrede campagne opzetten voor de goede zaak? Met een uitgekiende strategie en mooie video’s en teksten??Samen gaan we aan de slag. Bereik ons via info@halfvol.nl of bel met Jelmer den Adel 06-12727434.

More Work

All work